2. Fennel oil is useful features, anemia and irregular menstrual cycle to be able to high blood formation. In addition, this tool is that there is a problem potentsiey.Shiroko, experience is usually, Germany in 1813, that my father had been used during the Second World War, the pavilion of infection to treat the patient typhoid application Brio harness man near the typhoid epidemic Tsu vulnerable, it helps people tifom.Gomeopaticheskaya drugs W. SCHWABE drug development, the Soviet Union ready to homeopathy, lifestorerx.com also a minus, a bus, a sauna, tsveta.Krome gray amber, it is recommended to use the positive effects - is drought. It is important that the skin has to offer, and this is the only tooth decay eliminate a lot of lime, the taste of wax is well suited to the weakening of the healing effect of efira.Maslo of peppermint helps to support the damage to the enamel. It is used in the form of oils, medicinal inhalants pressure.

OBORCINCKIE
CENTRUM SPORTU

YT
OOK REPORTER

BIBLIOTEKA
PUBLICZNA

URZĄD
MIEJSKI

Facebook

 

 

 

 

 

 

Aktualności

R – U

SAMOLCZYK MARCIN
muzyk (skrzypek, klarnecista), artysta kabaretowy, członek zespołu Ubodzy Krewi i kabaretu Bohdana Smolenia, założyciel grupy Mechaniczna Pyra.

SKORPIONY

zespół muzyczny działający w Obornikach w latach 1964-1967,              grający big beat nawiązujący do ówczesnych przebojów muzyki anglosaskiej. Zbuntowana młodzież szukała wtedy nowych wrażeń i atrakcji. Mimo braku profesjonalnego sprzętu – w kolorowych strojach, długich włosach i butach na obcasach  „rolling stonkach”, zawładnęli sercami fanów nie tylko w powiecie obornickim. „ Nauczycielka muzyki, pani Urszula Iwaszkiewicz była chyba niepocieszona. Przyjeżdżała specjalnie do naszych domów i wymagała byśmy grali utwory R. Wagnera, F. Schuberta…ale nam w duszy grała muzyka takich zespołów jak The Animals, The Rolling Stones czy The Beatles” – wspomina Bogdan Wallusch. Ćwiczyli więc w domach zasłyszane w radio utwory, od czasu do czasu spotykając się w Klubie ZMS (Rynek) a później w Harcówce ( ul. Sądowa)- tam nawet trzy razy w tygodniu. Skład zespołu zmieniał się. Początkowo grupę tworzyli: Olgierd Zegar, Waldemar Bukowski , Waldemar Roszkiewicz, Wojciech Chlebda. Gotowość „koncertową” ogłosili w składzie: OLGIERD ZEGAR ( PEKIN)- gitara rytmiczna, WALDEMAR BUKOWSKI( ARA)- perkusja,  BOGDAN WALLUSCH (KAROL)- gitara basowa. I wtedy się zaczęło…CZWARTKI OBORNICKIE  z ich udziałem przeszły do historii. Raz w tygodniu, w stołówce byłych Zakładów Mięsnych (obecnie Starostwo Powiatowe) odbywały się „fajfy’, na które przybywały tłumy młodych ludzi z okolicznych miejscowości m.in. Ryczywołu, Szamotuł, Rogoźna, Chodzieży i Piły (czasem nawet 500-600 osób). SKORPIONY (wzorem Jimiego Hendriksa), mając do dyspozycji dwie gitary i perkusję, pierwszy raz odważyli się wybrane utwory zaśpiewać, także po angielsku i niemiecku. Tłok na owych CZWARTKACH  był tak wielki, że szczęśliwcy, którym udało się wejść mogli zaledwie „tańczyć- stojąc w miejscu”. Profesjonalne brzmienie zespołu zauważono szybko.

We wrześniu 1967 r pan Władysław Radziwołek, ówczesny instruktor Powiatowego Domu Kultury w Obornikach, zaproponował przejście zespołu pod skrzydła PDK. Zmieniono nazwę zespołu na KOLOROWE PARASOLE, która jednak nie przypadła młodym ludziom do  gustu. Ktoś zaproponował nazwę AKANT i tak już zostało. . . .

Panowie z zespołu SKORPIONY planują zorganizować spotkanie „wspominkowe”, mamy nadzieję, że poznamy wtedy więcej szczegółów dotyczących ich muzycznej działalności.

(opracowała Elżbieta Brodzińska)

UBODZY KREWNI
Pełna nazwa zespołu – „Świeckie Stowarzyszenie Wodociągów Rur i Kanalizacji Towarzystwa Sobotnio-niedzielnego pod wezwaniem Szept Franciszka, a krócej mówiąc: Ubodzy Krewni.
Zespół powstał w 1974 roku przy kombinacie „Metalplast” w Obornikach, a od 1975 roku działał w Obornickim Ośrodku Kultury. Założycielem zespołu był Lech Czaban. Od początku istnienia zespołu wzbudzał wiele kontrowersji ze względu na styl muzyki jaką uprawiał. Zyskał uznanie wśród publiczności natomiast stracił je, u ówczesnych władz.
Repertuar zespołu stanowiły utwory własne, ale też muzyka pisana do tekstów uznanych autorów, nie tylko polskich. Wśród dzieł znalazły się m.in. utwory Boba Dylana.
Styl zespołu to mieszanka jazzu tradycyjnego muzyki country oraz popu.
Na przestrzeni lat zmieniali się członkowie zespołu, a co za tym idzie, instrumentarium. Kongo, bongosy, pudełka akustyczne, drumla, tarka, ukulele czy banjo pięciostrunowe to tylko niektóre z instrumentów na jakich grano. Sekcja dęta była równie mocno rozbudowana.
Z tego względu, że zespół nie mógł występować pod swoją prawdziwą nazwą (przekształcili się w „Rebiatę Poniedzielnika) ma na swoim koncie wiele nagród, m.in.:
- 1976: Nagroda Dziennikarzy na Festiwalu Piosenki Radzieckiej w Zielonej Górze;
- 1977: Srebrny Pierścień na Festiwalu Piosenki Żołnierskiej w Kołobrzegu;
- 1978: występ na Festiwalu w Opolu;
- 1978: miejsce w Złotej Dziesiątce na Festiwalu Młodych Talentów w Toruniu, obok takich zespołów jak: Bajm i Majka Jeżowska;
1978: Złoty Kameleon na Jarocińskich Rytmach Młodych.
W okresie działalności zespół miał zaszczyt współpracować z wieloma znakomitymi artystami jak Jacek Skubikowski, Andrzej Poniedzielski, Jacek Cygan, Krzesimir Dębski, zespołami „Sami Swoi”, „Asocjacja Hagaw z Andrzejem Rosiewiczem”.
W 1985 roku na deskach amfiteatru w Obornikach zespół dał swój ostatni koncert.

Z ARCHIWÓW OPOLA:

Ubodzy Krewni po latach na scenie OOK (14.04.2000): http://www.tv-oborniki.pl/?p=245 oraz w ramach koncertu Jesteśmy Stąd (29.04.2012) -  http://www.tv-oborniki.pl/?p=954.